Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdamian, Annie S.
TitelBuilding Beloved Communities in Public School Classrooms.
QuelleIn: The urban review, (2022) 5, S.733-754
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/s11256-021-00634-x
SchlagwörterBuilding beloved communities; Student agency; Critical race praxis for educational research; Humanizing practices
AbstractAbstract This qualitative study examined the building of a beloved community in a seventh grade life science classroom while teaching and learning in a constricting institutional context (U.S. public school). Guided by a Critical Race Praxis for Educational Research lens (CRP-Ed), the findings demonstrated how building a beloved community while situated within an oppressive U.S. schooling system, supported students and teacher toward cultivating love and trust—with a collective commitment toward social-eco justice. As a result, this study contributes toward expanding the possibilities for teaching and learning toward social-eco justice in U.S. public schools that honors students’ and teachers’ agency, relationships, and cultivation of critical consciousness, while simultaneously pushing back on dehumanizing schooling policies and practices.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: